اختصاص منابع حاصل از فروش خدمت سربازی به تقویت بنیه دفاعی/تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی رایگان شد

نمایندگان مجلس در جلسه نوبت صبح امروز بررسی بخش هزینه‌ای بودجه را ادامه می‌دهند.
مجلسجلسه علنی امروز (چهارشنبه 25 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با ریاست علی لاریجانی و با ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 95 آغاز شد. 


مشروح جلسه امروز را در گزارش زیر بخوانید:

**اختصاص منابع حاصل از فروش خدمت سربازی به تقویت بنیه دفاعی
نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95 منابعی را برای تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص دادند.

**صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کسری اعتبارات دیه محکومان معسر را جبران می‌کند
نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95، مصوب کردند تا صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کسری اعتبارات دیه محکومان معسر را جبران کنند.

**کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی توسط دستگاه‌های اجرائی ممنوع شد
با موافقت نمایندگان کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی توسط دستگاه‌های اجرائی، ممنوع شد.

**اختصاص 2500 میلیارد ریال برای کاهش تصادفات
نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 95 ، 2500 میلیارد ریال برای کاهش تصادفات اختصاص دادند

**تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی رایگان شد
نمایندگان دولت را مکلف کردند تا مقدمات تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی را به صورت رایگان فراهم کنند.

**سرمایه صندوق رفاه دانشجویی افزایش می‌یابد
نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95 در قالب تدابیری به افزایش سرمایه صندوق رفاه دانشجویی کمک کرده است.

** نعمتی:برخی تسهیلات مالی در بودجه به افراد نامشخص است/ ابوترابی‌فرد: می‌توانیم در بودجه هزینه‌هایی را برای کمک در نظر بگیریم
نماینده ا
سدآباد طی اخطاری گفت: برخی تسهیلات در بودجه به سازمان‌ها و افراد کاملا نامشخص است و باید معلوم شود.

**طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانشگاه‌ها تکمیل می‌شود
مجلس به دانشگاه‌ها اجازه داد تا از طریق اخذ تسهیلات از بانک‌ها در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اقدام کنند.

**محل اعتبارات تهیه و نصب کنتور چاه‌های کشاورزی مشخص شد
نمایندگان محل اعتبارات تهیه و نصب کنتور حجمی یا هوشمند چاه‌های کشاورزی را مشخص کردند.

**اختصاص 4 هزار میلیارد ریال برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی
نمایندگان وزارت نیرو را موظف کردند تا 4 هزار میلیارد ریال بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی اختصاص دهد.

**اختصاص صد در صدی منابع حاصل از فروش هر متر مکعب آب به پروژه‌های آبرسانی روستایی و عشایری
نمایندگان صد درصد منابع حاصل از فروش هر مترمکعب آب را به پروژه‌های آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص دادند.

**انتشار اوراق مشارکت برای بهره‌برداری از طرح‌های انتفاعی/ وزارت امور اقتصادی اوراق تسویه خزانه‌داری صادر می‌کند
طبق مصوبه مجلس، برای اجرای طرح‌های انتفاعی اوراق مشارکت و یا صکوک اسلامی منتشرمی‌شود.

**مجوز مجلس به صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات به طرح‌های نفت و گاز
با موافقت نمایندگان صندوق توسعه ملی به طرح‌های نفت و گاز تسهیلات ارائه می‌کند.

**سرمایه بانک‌های دولتی و پست بانک ایران افزایش می‌یابد
نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95، سرمایه بانک‌های دولتی و پست بانک ایران را افزایش دادند.

**دستگاه‌های اجرایی با ارائه ضمانت‌های لازم از تسهیلات فاینانس استفاده می‌کنند
با موافقت نمایندگان دستگاه‎‌های اجرایی می توانند با ارائه ضمانت‌های لازم به بانک‌های عامل از تسهیلات فاینانس استفاده کنند.

**شروط ارائه تسهیلات بانک مرکزی به بنگاه‌های واگذار شده و در حال واگذاری مشخص شد
نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95 شروط تسهیلات بانک مرکزی به بنگاه‌های واگذار شده و در حال واگذاری را مشخص کردند.

**مجوز مجلس به دولت برای پرداخت بدهی خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی
نمایندگان به دولت اجازه دادند تا در سال 95 بدهی خود به بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را پرداخت کند.

احضار کاردار موقت دانمارک در تهران به وزارت امورخارجه

کاردار موقت دانمارک در تهران در پی تعرض چهار تن از ایرانیان معاند به سفارت کشورمان در کپنهاک ، به وزارت امور خارجه احضار شد.
احضار کاردار موقت دانمارک در تهران به وزارت امورخارجه
در پی تعرض چهار تن از ایرانیان معاند به سفارت کشورمان در کپنهاک در روز جاری، عصر امروز -چهارشنبه- رئیس اداره اول شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه، کاردار موقت دانمارک را در غیاب سفیر، به وزارت امور خارجه احضار کرد و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خلاف موازین پذیرفته شده بین المللی، خواستار برخورد مسئولانه و جدی دولت دانمارک با عوامل این تعرض و اعلام نتیجه آن شد.

کاردار موقت دانمارک نیز ضمن اظهار تاسف و عذرخواهی، قول داد در اسرع وقت، مراتب را به کپنهاک منعکس و نتیجه را اعلام کند.

آیا "حلب" با خون "مستشاران ایرانی" سرخ شد؟

بار دیگر رسانه های اسرائیلی دشمنی خود را در ضدیت با مقاومت نشان دادند.
آیا رسانه‌های اسرائیلی و مقامات "تل آویو" همواره ضد جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه اظهارات بی اساسی را مطرح می کنند.

در این مسیر ادعاهای مختلفی در یکسال گذشته ضد جمهوری اسلامی ایران عنوان  شده که از جمله آن می توان به "حضور نظامی ایران در بلندی های جولان"، "ساخت موشک 27 متری" از سوی جمهوری اسلامی و ... را اشاره کرد که همه این ادعاها در حد یک گمانه زنی رسانه ای است.

رژیم صهیونیستی شدیدا از تحولات رخ داده در "حلب" نگران بوده و لذا روی به تبلیغات برای تروریست های تکفیری آورده و ضمن ادعای برخی موضوعات کذب ، عنوان داشته نظامیان ایرانی از جبهه های جنگ در "ریف حلب" فرار کردند.


**بازخوانی ادعای  "جروزالم پست"

نشریه صهیونیستی جروزالم پست با انتشار فیلمی مبهم در ظاهر ادعای فرار "تکاوران تیپ 65 نوهد" از شمال "حلب" را مطرح کرد. این فیلم که به نظر به وسیله پهپاد گرفته شده است، تصویری نامشخص از فرار نیروهای نظامی را از میدان نبرد نشان می‌دهد.

براساس ادعای این نشریه صهیونیستی، دیروز گروه تروریستی جبهه النصره (همپیمان القاعده) که نقش تعیین کننده‌ای در جنگ شمال حلب دارد با انتشار فیلمی ادعای فرار نیروهای ایرانی را از میدان نبرد در "حلب" را عنوان کرد.

بر اساس ادعای این سازمان تروریستی، نیروهای ویژه ایران که دوشادوش نیروهای لبنانی و عراقی در شمال "حلب" می‌جنگند، از میدان جنگ فرار و نیروهای جبهه النصره مواضع آنها را به شدت بمباران می‌کنند.

در ادامه این نشریه صهیونیستی به استناد یک مقام غیر رسمی مدعی است: از زمانی که  "تکاوران تیپ 65 نوهد" ایران به سوریه آمده‌اند، بیش از 30 نفر از آنها کشته شده‌اند.

"شیخ محمد المحیسنی"، رییس شورای شریعت "جیش الفتح" ( که "جبهه النصره" و "احرار الشام"  زیر پرچم وی می‌جنگند) روز گذشته در فیلمی مدعی شد کشته شدگانی که با این گروه تروریستی می‌جنگیدند از سپاه پاسداران بودند نه از ارتش ایران. وی مدعی شد: زمین پر از خون ایرانی‌ها بود و آنها متحمل تلفات سنگینی شدند.  


**تبلیغات اسرائیل برای تروریست های تکفیری

اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که اسرائیل تلاش می کند تا با تبلیغات تروریست های تکفیری را برای جنگ در جبهه های مختلف تشویق و تحریک کند و پخش فیلمی مبهم در این زمینه هم تاکتیک صهیونیست هاست.

در حقیقت تبلیغات ، پس از کمک های لجستیکی و درمانی، سومین ابزار مقامات "تل آویو" برای پشتیبانی از تروریست های تکفیری و ضربه زدن به محور مقاومت می باشد که تاکنون بی نتیجه بوده است.

نکته دیگری که همواره مطرح شده اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک های مستشاری در منطقه گام برمی دارد تا تروریسم تکفیری را در عراق و سوریه ریشه کن کند و تاکنون هیچ مقامی از حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه سخنی به میان نیاورده است و این ادعا ، گمانه زنی رسانه ای "جروزالم پست" بوده که  سند و مدرکی درباره آن وجود ندارد.
 

**دروغ پردازی اسرائیل در ارائه آمار تعداد شهدای "تیپ 65 نوهد"

نکته دیگر قابل تامل اینکه تاکنون به صورت رسمی تنها 4 نفر از تکاوران "تیپ 65 نوهد" نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و آمار 30 نفره مورد ادعای تروریست های "جبهه النصره"  خلاف واقعیت است.

نکته دیگر اینکه در دو ماه اخیر تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در جبهه های مختلف شکست های سختی را از ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و همپیمانانش دریافت نموده اند.

شکست های اخیر تروریست ها باعث شده تا آن ها روی به تبلیغات بیاورند و از اسرائیل کمک بخواهند که نتیجه آن پخش فیلمی مبهم ، دروغین و سراسر کذب است که هیچگونه نزدیکی با واقعیت ندارد.

در فیلم مورد ادعای تروریست های تکفیری و رسانه های اسرائیلی مشخص نیست که  چه کسانی در حال فرار کردن هستند، به کجا می روند، در کجا بمباران می شوند و دروغ دیگری که مطرح شده این است که زمین با خون مستشاران ایرانی قرمز شده است.  دروغی که حتی فیلم مورد ادعای تروریست ها هم آن را تکذیب می کند.

تبلیغات یکی از ابزارهای تروریست های وابسته به القاعده است تا در زمان شکست خوردن در منطقه از آن استفاده کنند که در شکست های اخیر "شهرک العیس" چون تروریست های جبهه النصره در عملیات میدانی کاری از پیش نبردند روی به دروغ پردازی آورده اند.

فرمان پوتین درباره تحریم‌های بانکی ایران

وزیرامورخارجه روسیه ضمن تاکید مجدد برحمایت کشورش ازعضویت کامل ایران درشانگهای، موافقت روسیه با فاینانس نیروگاه بندرعباس و برقی کردن خط آهن اینچه برون گرمسار را اعلام کرد.
ظریف و لاوروف فرمان پوتین درباره تحریم‌های بانکی ایران
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وزیرامورخارجه روسیه ازحمایت کشورش ازعضویت کامل ایران درسازمان همکاری شانگهای خبر داد و گفت: رئیس جمهوری روسیه دستور رفع تحریم های بانکی علیه ایران را صادر کرده است.

 

وزیرامورخارجه که جهت شرکت در نخستین اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان درباکو حضور دارد در حاشیه این نشست با سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در خصوص همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و رایزنی کرد.


ظریف دراین دیدار با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و روسیه، برضرورت افزایش همکاری های بانکی و کنسولی جهت تسهیل همکاری ها تاکید کرد.


رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان دراین دیدارگفت: در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی و کاهش تعرفه ها و تسهیل مقررات گمرگی پیشرفت هائی حاصل شده و توافق دو کشور در مورد اجرای کریدور سبز گمرکی حائز اهمیت است اما هنوز حوزه های زیادی برای گسترش همکاری ها وجود دارد.


وزیرامورخارجه روسیه نیزدراین دیدار ضمن تاکید مجدد برحمایت کشورش ازعضویت کامل ایران درشانگهای، موافقت روسیه با فاینانس نیروگاه بندرعباس و برقی کردن خط آهن اینچه برون گرمسار را اعلام و تاکید کرد رئیس جمهور روسیه دستور رفع تحریم های بانکی علیه ایران را صادر کرده است.


وزرای خارجه دوکشور دراین دیدارهمچنین ازهمکاری های دفاعی ابراز رضایت کرده و بر استمرار آن تاکید کردند. ظریف و لاوروف در مورد آخرین تحولات سوریه و تلاش های جاری بین المللی جهت پایان دادن به بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی و مذاکراتی رایزنی نیز کردند.


به گزارش ایرنا محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و المارممد یارف وزرای خارجه ایران آذربایجان و روسیه امروز در باکو پایتخت آذربایجان نشست سه جانبه ای برگزار کردند.

علت چاق شدن پس از ازدواج

زندگی مشترک اجزای مختلفی دارد؛ عشق، محبت، دوست داشتن و غذا. غذا؟! بله. بنابر دلایلی به نظر می‌رسد که همه اینها در یک راستا قرار دارند. در واقع یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی خوردن غذاهای خوب است.

مجله زندگی ایده آل: زندگی مشترک اجزای مختلفی دارد؛ عشق، محبت، دوست داشتن و غذا.  غذا؟! بله. بنابر دلایلی به نظر می‌رسد که همه اینها در یک راستا قرار دارند. در واقع یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی خوردن غذاهای خوب است. اگر در این فعالیت لذت‌بخش با کسی سهیم شوید که دوستش دارید، به‌طور حتم خوشحالی شما بیشتر می‌شود.

 حتی غذا پختن با یکدیگر هم می‌تواند تفریح خوبی باشد؛ به‌ویژه اگر تصمیم بگیرید غذای تازه‌ای بپزید یا غذایی ابتکاری سر میز بیاورید. با این وجود آماده کردن غذای روزمره می‌تواند خسته‌کننده هم باشد به خصوص  اگر هر دوی شما شاغل باشید. پس باید کاری کنید که لذت غذا خوردن را در زندگی از دست ندهید والبته این لذت برای‌تان دردسر‌ساز نشود!

علت چاق شدن پس از ازدواج
آیا ازدواج کنید چاق می‌شوید؟

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد وقتی زوج‌ها زندگی مشترک‌شان را آغاز می‌کنند، بعد از چند سال چاق می‌شوند. در واقع احتمال چاقی افراد متاهل نسبت به مجرد‌ها دو‌برابر است و معمولا بعد از گذشت یک سال از زندگی مشترک، چربی‌های اضافی دورشکم کم‌کم نمایان می‌شوند. جالب است بدانید که احتمال چاق شدن زنان نسبت به مردان بیشتر است؛ بنابراین جدای از تمام مزایای جسمی و روانی که زندگی مشترک به همراه دارد، این اثر جانبی ازدواج هم نباید نادیده گرفته شود.

اما اصل قضیه چیست؟ محققان بر این باورند که وقتی زندگی مشترک آغاز می‌شود، زوج‌ها به غذا خوردن منظم باهم عادت می‌کنند؛ فعالیت‌های بدنی‌شان کمتر می‌شود و بخشی از نگرانی‌های‌شان از بابت پیدا کردن شریک مناسب برای زندگی از بین می‌رود و در مقایسه با مجرد‌ها چاق می‌شوند.

اما گذشته از این موضوع بعد از سپری شدن چند سال اولیه زندگی مشترک، عشق و علاقه اولیه کم‌کم فروکش می‌کند و مسوولیت هر یک از زوج‌ها برای نگهداری از کودکان، کارکردن و پول در‌آوردن بیشتر می‌شود و به دنبال آن استرس‌ها و مصرف فست فودها هم افزایش می‌یابد. اگر زوج‌ها در این مرحله نتوانند با این‌گونه استرس‌ها به خوبی کنار بیایند، این موضوع می‌تواند تغذیه نامناسب و حتی چاقی را به دنبال داشته باشد که حتی قادر است رابطه‌شان را تحت تاثیر قرار دهد.

دو نفری ورزش کنید
پیاده روی، دوچرخه سواری یا انجام ورزش‌های دو نفره یک راه خوب برای کاهش استرس‌هاست که یک نوع تفریح هم به حساب می‌آید. همسرتان می‌تواند شما را تشویق کند که همچنان به برنامه کاری فشرده‌تان ادامه دهید یا اینکه می‌تواند به شما انگیزه دهد تا هر وقت لازم است از روی کاناپه بلند شوید و کمی تحرک داشته باشید. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد هورمونی که طی انجام چنین فعالیت‌های بدنی ترشح می‌شود، به شما کمک می‌کند زندگی عاشقانه‌تری داشته باشید و چاشنی رابطه‌تان را بیشتر کنید.

علت چاق شدن پس از ازدواج
یک فعالیت خلاقانه انجام دهید
این بخش می‌تواند فعالیت‌هایی مانند آشپزی، سفالگری، کارهای هنری یا کتاب خواندن برای یکدیگر را شامل شود. وقتی چنین فعالیت‌هایی را باهم انجام دهید، خاصیت آرامش‌بخشی آنها بیشتر می‌شود. به‌علاوه این کارها به شما اجازه می‌دهند از قوه تخیل‌تان استفاده کنید و بدین ترتیب از فشارهای روزمره و موضوعات آزاردهنده رها شوید.

به اندازه همسرتان نخورید
هر قدر جثه افراد بزرگ‌تر باشد، برای تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن‌شان به غذای بیشتری نیاز دارند؛ بنابراین اگر جثه شما از همسرتان کوچک‌تر است نباید اجازه دهید اشتهای او حجم غذای شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. این مشکل بیشتر برای خانم‌ها پیش می‌آید چون بعد از ازدواج این عادت غذایی همسرشان به آنها هم سرایت می‌کند و خیلی زود چاق می شوند. پس یادتان باشد که از تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن‌تان به اندازه استفاده کنید.

بخندید

بیشتر زوج‌ها همواره از بابت مسائل مالی، بچه‌ها وکارشان نگرانی دارند و همین موضوع سبب می‌شود شادی و تفریح را در زندگی مشترک از یاد ببرند. پس یادتان باشد که هر فرصتی پیدا کردید، با هم بخندید و به یکدیگر لبخند بزنید. خندیدن سطح هورمون‌های استرس‌زا را پایین می‌آورد.

علاوه بر این خندیدن احساس مثبتی را در شما ایجاد می‌کند و در نتیجه حس می‌کنید با همسرتان ارتباط بهتری دارید. برای اینکه خودتان را بخندانید راه‌های دیگری هم وجود دارد. می‌توانید به تماشای یک فیلم کمدی بروید؛ یک سی‌دی کمدی بخرید یا حتی می‌توانید داستان‌های مضحک و خنده‌‌دار را به آدرس ای‌میل همسرتان بفرستید. ضمن اینکه تحقیقات نشان می‌دهد زنان تقریبا دو برابر مردان می‌خندند.

علت چاق شدن پس از ازدواج
دعوا کنید، جاق می‌شوید!

در اینجا مهم‌ترین نکته این است که بدانید شما و همسرتان چطور باید استرس‌زدایی زندگی‌تان را انجام دهید. وقتی آرامش بیشتری داشته باشید، صمیمیت و نزدیکی شما به یک سلامتی جسمانی بهتر منتهی می‌شود و احتمال چاق شدن‌تان کاهش می‌یابد.

در اینجا سه راه‌حل ساده دیگر را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید آرامش‌تان را افزایش دهید و برچسب چاقی را یدک نکشید.

یک پرس سفارش دهیم

تجربه خوبی که می‌توانید در زمینه غذا خوردن با همسرتان داشته باشید، این است که رستوران مناسبی پیدا کنید که فضای آرامی داشته باشد و بعد دو نفری با هم از خوردن یک غذای خوشمزه لذت ببرید. غذا خوردن در رستوران باعث می‌شود احساس ویژه‌ای داشته باشید.

قبل از اینکه با همسرتان از خانه بیرون بروید، کمی بیشتر به خودتان برسید؛ لباسی مناسب بپوشید و به این فکر کنید که غذا منتظر شماست و می‌توانید همراه با همسرتان آرامش بیشتری داشته باشید. در چنین شرایطی صحبت کردن راحت‌تر است چون از بابت چیزی نگرانی ندارید و می‌توانید بدون استرس فقط روی حرف‌های همسرتان تمرکز کنید.  وقتی چنین برنامه‌ای را با هم ترتیب می‌دهید، هر لحظه از آن ارزشمند است چون به یکدیگر می‌فهمانید که با هم بودن برای‌تان مهم است.

خوشحالی همسر یا بزرگی شکم؟

بسیاری از خانم‌ها در اوایل ازدواج سعی می‌کنند برای خشنودی همسرشان غذاهای خوبی بپزند. مشکل اینجاست که اگر مرد خانه خوش اشتها باشد و از دستپخت همسرش تعریف کند، خانم هم تشویق می‌شود و غذاهایی رنگارنگ روی میز می‌آورد که این موضوع سرآغاز چاقی است.

حتی بعضی از خانم‌ها به همسرشان می‌گویند: «‌‌ من برای این غذا خیلی زحمت کشیده‌ام و آن‌ را برای تو پخته‌ام.» چنین جمله‌ای باعث می‌شود که همسر محترم خودش را مجبور کند تا لقمه آخر غذا را بخورد و اگر آن را تمام نکند، دچار عذاب وجدان می‌شود. با همین طرز فکر است که کم‌کم چربی‌های دور شکم افزایش می‌یابد؛ پس اگر دستپخت همسرتان را می‌پسندید، خودتان را کنترل کنید و به اندازه غذا بخورید.

علت چاق شدن پس از ازدواج
اضافه وزن در دوران بارداری

دوران بارداری هم با افزایش وزن همراه است و کالری‌های اضافه ممکن است تا سال‌ها بعد از تولد نوزاد هم از بین نروند. به این دلیل که بیشتر خانم‌ها در دوران حاملگی بسیار کم‌تحرک می‌شوند و بر این باورند که باید بیشتر از گذشته غذا بخورند و به خاطر داشتن آرامش استراحت کنند. تمایل به خوردن هر غذایی حتی غذاهای پرچرب و ناسالم هم به این موضوع دامن می‌زند. وقتی که نوزاد به دنیا می‌آید، بیشتر مادران فکر می‌کنند باید در خانه بمانند و فقط به نیازهای فرزندشان برسند.

در چنین شرایطی مادران اول به خانواده فکر می‌کنند و بعد به خودشان و حتی گاهی اوقات نوزاد به همه زندگی آنها تبدیل می‌شود که می‌تواند مشکلات جدی و حتی افزایش وزن را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این در دوران بارداری خانم‌ها خیلی از آقایان هم چاق می‌شوند چون ممکن است پا به پای همسرشان غذاهای دلخواه او را بخورند. بنابراین مادران باردار باید طی دوران حاملگی مراقب افزایش وزن‌شان باشند و تا آنجا که می‌توانند غذای سالم بخورند و بلافاصله بعد از زایمان ورزش را شروع کنند. اگر مردها هم این توصیه‌ها را رعایت کنند، به یک پدر چاق تبدیل نمی‌شوند.