نتایج شمارش آراء به تدریج اعلام شود/ وزارت کشور یک یا دو مرحله‌ای بودن انتخابات را با حدس و گمان اعلام نکند

نشست خبری عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

کدخدایی درباره اظهارات وزیر کشور پیرامون اعلام یک باره نتیجه انتخابات گفت: پیشنهاد ما این است که گزارش‌ها و نتایج شمارش آراء به تدریج برای مردم اعلام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز(چهارشنبه 27 اردیبهشت)  در نشست خبری  خود با اصخاب رسانه، گفت: انتظار این است خبرنگاران خارجی گام‌های مهمی را که  مردم ما در انتخابات برمی‌دارند به نحو احسن منعکس کنند.

وی ادامه داد: شورا نگهبان  وظایف مهمی دارد و تلاش می‌کند امانت دار آرای مردم باشد و از حق الناسی پاسداری کند.

کدخدایی با اشاره به اقداماتی که شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات انجام داده است، افزود: نظارت برتعرفه‌ها و چاپ آنها  که کار بسیار حساس است از سوی شورای نگهبان انجام شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بر سر صندوق‌ها بین 3 تا 5 ناظر داریم، اظهار داشت: برای ایجاد اطمینان مردم، کاندیدا و طرفدارانشان، قانونگذار پیش بینی‌هایی داشته  و شورای نگهبان هم راهکارهایی داشته است که  از جمله آن حضور نمایندگان نامزدها سر صندوق‌ها است.علاوه بر آن چند دوره است که از  نمایندگان کاندیداها  دعوت می‌کنیم تا با حضور در شورای نگهبان از نزدیک بر روند کار ما نظارت داشته باشند.

تخلفات سازمان یافته و گسترده دولت در انتخابات را پایان دهید

حجت‌الاسلام رحیمیان

رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نامه‌ای به وزیر کشور نسبت به تخلفات سازمان یافته و گسترده دولتی ها در انتخابات هشدار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نامه‌ای به وزیر کشور نسبت به تخلفات سازمان یافته و گسترده دولتی ها در انتخابات هشدار داد.

متن نامه حجت‌الاسلام رحیمیان به شرح زیر است:

جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم

احتراماً نظر به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و لزوم قانون مداری و رعایت قوانین و مقررات از سوی همگان خصوصاً حامیان و ستادهای دولت مستقر، به استناد ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که وزارت کشور را مامور اجرا و مسئول صحت جریان انتخابات می‌داند، مواردی از تخلفات بارز و تخطی از قوانین و مقررات را که از سوی دولت و قوه مجریه خصوصاً دستگاه‌های ذیل وزارت کشور صورت پذیرفته و بخشی از آن ذیلاً اعلام می‌شود به استحضار می‌رساند.

عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد‌

پلیس فتا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام  اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی یکی از شهروندان کرده بود در بیرجند دستگیر شد.

سرهنگ محمد پور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: با شکایت خانمی به پلیس فتا مبنی بر این که فردی ناشناس اقدام به انتشار عکس و فیلم وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده ‌پیگیری موضوع و دستگیری متهم سایبری در دستور کار مأموران قرار گرفت.

دولتی ‌می‌خواهیم که رئیس دولت برای برادرش حق ویژه قائل نشود/ دولت به جای پاسخگویی به عملکردش فرافکنی می‌کند

کامران باقری لنکرانی

وزیر بهداشت دولت نهم گفت: ‌دولتی را می‌خواهیم که رئیس دولت برای برادر خود حق ویژه قائل نشود و امیدواریم شاهد روزی باشیم که کسی اجازه ندهد از امکانات دولتی برای مقاصد دیگر استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، تجمع بزرگ حامیان حجت‌الاسلام رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم در یاسوج برگزار شد.

کامران باقری لنکرانی در جمع مردم یاسوج با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این مقطع حساس نیاز دارد یک دولت پاک‌دست، کارآمد و با برنامه سر‌کار بیاید، اظهار داشت: در سه سال گذشته روند مدیریت اجرایی کشور صحیح نبوده و ما شاهد سه برابر شدن بودجه کشور بودیم.

وی افزود: بودجه کشور از 94 هزار میلیارد تومان در سال 92 در طی این مدت به 300 هزار میلیارد تومان افزایش یافت اما ما شاهد سه برابر شدن حقوق‌ها نبودیم، سؤال این است که چرا کشور اینقدر گران اداره می‌شود.

وزیر بهداشت دولت نهم به طرح تحول سلامت اشاره داشت و بیان کرد: در شروع دهه 90 هزینه‌های سلامت 16 هزار میلیارد تومان بود که در پایان سال 95 به 58 هزار میلیارد تومان رسید در حالی که بدهی‌ بیمارستان‌ها به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته سؤال این است که این تحول کجا رفته است.

لنکرانی با بیان اینکه ما دولتی را می‌خواهیم که رئیس دولت برای برادر خود حق ویژه قائل نشود و امیدواریم شاهد روزی باشیم که کسی اجازه ندهد از امکانات دولتی برای مقاصد دیگر استفاده شود، ابراز کرد: بسیاری از ذخایر کشور به دلیل مدیریت غلط در حال به فنا رفتن است مدیریتی که منافع شخصی در آن حرف اول را می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در انتخابات نمره خوبی نگرفت، در شهر یاسوج و برخی دیگر از شهرهای کشور شاهد استفاده از امکانات دولتی بودیم تا حدی که پرونده قضایی هم تشکیل شد.

نگران ۹۵ درصد صندوق‌هایی هستیم که در آنها ناظرهای ما حضور ندارند

مهدی چمران دست خط

رئیس لیست خدمت در آستانه برپایی انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تنها لیست مورد تایید، لیست خدمت است، گفت: نگران ۹۵ درصد صندوق‌هایی هستیم که در آنها ناظرهای ما حضور ندارند.

مهدی چمران در گفت‌وگوبا خبرنگار شهری خبرگزاری تسنیم با تاکید بر ضرورت رای شهروندان به لیست واحد خدمت اظهار داشت: در صورت حضور لیست واحد در شورای شهر پنجم ما قادر خواهیم بود که با همفکری و هماهنگی بیشتری فعالیت‌ها را انجام دهیم و با چالش‌هایی که مقابل فعالیت موثر و سازنده را می‌گیرد مواجه نباشیم. البته نقد و آرای متفاوت در یک جمع کار خوبی است و بیان مشکلات و تخلفات در یک جمع می‌تواند موثر و کارساز باشد اما انتقاد ضرورتا نیازمند چالش و درگیری که موجب کندی و بطالت می‌شود نیست.

چمران ضمن استقبال از فضای انتقاد و تضارب آرا در شورای شهر گفت: اگر چه فضای انتقادی می‌تواند در اجرای بهتر امور تاثیرگذار باشد اما برخورد سیاسی غالب در شورای شهر می‌تواند شورای تهران را به سمت و سوی شورای نخست ببرد که سیاسی‌کاری‌ها موجب انحلال نخستین شورای شهر تهران شد و نتیجه لازم به دست نیامد.

برای مطامع سیاسی کار نکنیم

رئیس لیست خدمت تصریح کرد: همه باید برای کار و بهبود تلاش کنند و نه برای مطامع سیاسی و حزبی.

وی درخصوص اولویت‌های لازم برای پیگیری در شورای پنجم نیز گفت: رسیدن به مدیریت واحد و یا یکپارچه بسیار ضروری است و منظور از این مدیریت واحد هم این نیست که همه اداره‌ها و سازمان‌های شهر را ما اداره کنیم. همچنین نیازمند دستیابی به درآمدهای پایدار شهر هستیم تا مانند دهه هفتاد شهرفروشی باب نشود، چرا که در آن موقع می‌گفتند که شهرداری نیازمند پول است و از شهرسازی باید پول درآورد. ما حتما باید درآمدهای پایدار شهر را تقویت کنیم. البته متاسفانه همین امسال به جای آنکه درآمد پایدار تهران افزوده شود، براساس برنامه ششم توسعه، از درآمدهای پایدار شهر تهران حدود دوهزار میلیارد تومان کاسته شد.