وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشورطی دو ر ...

کارشناس سازمان هواشناسی کشور به میزان خبر داد
خبرگزاری میزان: کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشورطی دو روز آینده خبر داد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی کشور شاهد کاهش دمای کشور در روزهای آینده خواهیم بود.
وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشورطی دو روز آینده/کاهش دمای کشور طی روزهای آینده
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره وضعیت هوا طی سه روز آینده اظهار کرد: در سه روز آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود به طوری که می توان گفت در این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، استان خراسان شمالی و در روزهای شنبه و یکشنبه در استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش متناوب باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بوده، افزود: شدت بارندگی امروز در استان گیلان، گلستان، شمال خراسان شمالی و همچنین روز شنبه در استان‌های گیلان، گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی بارندگی رخ خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان این مطلب که دریای خزر نیز روزهای جمعه و شنبه به شدت مواج است، تصریح کرد: طی دو روز آینده وزش باد در شرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت که در برخی مناطق بویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و وقوع رعد و برق موقتی، بارش پراکنده و وزش باد در برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب شرق فارس و احتمال جنوب سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.
به گفته گودرزی، در بعضی از ساعات دور روز آینده وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای پایتخت اظهار کرد: آسمان پایتخت امروز صاف در اواخر وقت رشد ابر در ارتفاعات در پاره ای نقاط شاهد وزش باد خواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.