پیش ثبت نام پیاده‌روی اربعین شروع شد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیش ثبت نام پیاده‌روی اربعین از امروز آغاز شده است، گفت: گذرنامه زائرانی که قصد شرکت در این مراسم را دارند باید تا پایان سال اعتبار داشته باشد.
پیش ثبت نام پیاده‌روی اربعین شروع شد/لزوم اعتبار گذرنامه ها تا پایان سال 94محسن نظافتی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پیش ثبت نام اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی به منظور ظرفیت سنجی از امروز آغاز شده است و تماس های متقاضیان از ساعت 7 صبح با سازمان حج و زیارت برای مطرح کردن پرسش هایشان نشان دهنده پیگیری مردم در خصوص پیش ثبت ناماست.

وی با بیان اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام هزینه ای از متقاضیان دریافت نمی ‌شود، افزود: متقاضیانی که می خواهند به صورت غیرکاروانی چه به صورت هوایی و چه زمینی به عراق اعزام شوند می توانند با مراجعه به سامانه www.samah.haj.ir نسبت به انجام پیش ثبت نام خود اقدام کنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمامی زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند باید گذرنامه دارای اعتبار  تا پایان سال 94  به همراه داشته باشند.

نظافتی گفت: افرادی که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر پست پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند ضمن اینکه محدودیت زمانی برای انجام پپش ثبت نام وجود ندارد.

وی اضافه کرد:  ظرفیت سنجی در این پیش‌ثبت‌نام  به این منظور صورت می گیرد که تعداد متقاضیان و اینکه اعزام ها از چه شهرها و استان هایی است مشخص شود و زائران در اطلاعیه های بعدی از نحوه اعزام خود باخبر می‌شوند.

نظافتی با تا کید بر اینکه تنها کسانی می توانند در ایام اربعین به عتبات اعزام شود که در این پیش ثبت نام شرکت کنند گفت: پس از تکمیل اطلاعات و انجام پیش ثبت نام در سامانه سماح کد رهگیری به زائران داده می شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مسئولین عراقی اعلام کرده اند که در پیاده روی امسال حتما ارائه روادید ضروریست و در حال حاضر مشغول مذاکره با این مسئولان هستیم تا در اطلاعیه های بعدی هزینه روادید، نحوه عبور از مرزها و اینکه در قالب گروه های چند نفره اعزام ها صورت می گیرد، اعلام شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.