بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

بیانات رهبر معظم ایران درباره فاجعه کشته شدن حجاج در مکه مکرمه، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.
بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه‌های خارجی بیانات آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر بزرگ انقلاب، در خصوص فاجعه مرگبار منا را بازتاب دادند.

خبرگزاری رویترز نوشت: پایگاه اینترنتی رهبر معظم انقلاب ایران روز یکشنبه اعلام کرد آیت الله خامنه‌ای خواستار عذرخواهی عربستان سعودی در رابطه با فاجعه منا شد.

رویترز ادامه داد: «رهبر معظم انقلاب ایران اعلام کرد: این مسئله فراموش نخواهد شد و کشورها با جدیت آن را دنبال خواهند کرد. به جای متهم کردن این و آن ، عربستان سعودی باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و از مسلمانان و خانواده های قربانیان عذرخواهی کند. جهان اسلام سوالات بسیاری دارد.»

نشریه انگلیسی دیلی میل نیز نوشت: رهبر معظم ایران تاکید کرد عربستان سعودی باید حادثه کشته شدن حجاج در مکه عذرخواهی کند.

دیلی میل نوشت: «آیت الله خامنه ای اعلام کرد این مسئله فراموش نخواهد شد و ملت‌ها با جدیت پیگیر آن خواهند بود. عربستان به جای متهم کردن دیگران باید مسئولیت ( این فاجعه) را بر عهده گیرد و از مسلمانان و خانواده قربانیان عذرخواهی کند.»

در همین حال، شبکه فرانس 24 اعلام کرد رهبر معظم ایران از عربستان سعودی خواست بابت فاجعه منا عذرخواهی کند.

فرانس 24 نوشت« (آیت الله) خامنه‌ای اعلام کرد دنیای اسلام سؤالات زیادی (درباره این حادثه) دارد. مرگ بیش از هزار نفر موضوع کوچکی نیست. کشورهای مسلمان باید روی این مسئله تمرکز کنند».

شبکه بی بی سی انگلیسی نیز بیانات رهبر را بازتاب داد.

این شبکه در پایگاه اینترنی‌اش نوشت: «رهبر معظم ایران اعلام کرد جهان سوالات زیادی (درباره فاجعه منا) دارد. مرگ 1000 نفر مسئله ‌ای کوچک نیست.»



حادثه تاسف‌بار اخیر در مناسک حج، که در اثر آن هزاران حج‌گزار در اثر ازدحام جمعیت جان باخته و یا مصدوم شده‌اند، مراتب تسلیت و ابراز همدردی جهانیان را درپی  داشته است.

در فاجعه روز گذشته در منا، حدود 2000 از حجاج کشته و بیش از 2000 نفر دیگر زخمی شده‌اند. رسانه های سعودی پیشتر شمار قربانیان را 769 و شمار زخمی‌ها را 934 نفر اعلام کرده‌اند.

144 نفر از حجاج ایرانی نیز در این فاجعه جان باختند و 100 نفر نیز زخمی شده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.