وزیر کشور در کرج:

باید قدر رهبری را دانست که در خانه ای ساده با پیچیده ترین اتاق فکرهای دنیا مقابله می کند/ ایران پدیده فرصت ساز منطقه است/ دولت تدبیر و امید در برجام مکلف به اطاعت از رهبری است

باید قدر رهبری را دانست که در خانه ای ساده با پیچیده ترین اتاق فکرهای دنیا مقابله می کند و بدانیم که دل رهبر در گرو خداست و ما در شورای عالی امنیت ملی و … آنچه که راهگشا دیدیم نظرات مقام معظم رهبری بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از دانش روز،  وزیر کشور دولت یازدهم در مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز و شهید محمد حسین فهمیده در کرج گفت: زمانیکه حوادث انقلاب را مرور می کنیم تک تک لحظات آن جای شکر را دارد چرا که در گذشته کشوری به تمام معنا وابسته بودیم و هویت واحدی نداشتیم و در سیاست تابع یک قطب قدرت بودیم و در اقتصاد تابع یک نظریه و در مصرف تابع یک مسلک و در حوزه های اجتماعی نیز به گونه ای دیگر وابسته بودیم. بی هویت کردن ملت و کشورهایی که تحت ظلم که بنا بود وابسته باشند برنامه ای مفصل و سازمان بافته ای بود که طراحی شده بود، قدرتمندان بدون طراحی و برنامه ریزی و توجه به علت و معلول ها و با استفاده از روش های پیچیده ای امر وابستگی و سلطه را پیش می برند و اینگونه نیست که تصور کنیم انگلستان به راحتی سلطه خود را در حوزه وسیعی از دنیا تا قبل از جنگ جهانی دوم حاکم کرده باشد و یا آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به راحتی و تصادفی این مهم را انجام داده باشد. بی هویت کردن یکی از برنامه های آنها و وابسته کردن اقتصادی برنامه دوم آنها بود. برنامه ریزی نظامات حاکم بر کشورها جز اصول پیگیری شده آنها در قالب برنامه ریزی، نظام اداری، پولی و مالی و … که کشور را اداره می کنند. وابستگی به معنای ارتباط رییس آن دولت با کشور نیست بلکه ساز و کار به گونه ای طراحی می شد که همه اعضای آن کشور در همه ابعاد و شئون وابسته می شدند و به عناوینی مفتخر شدند که برای آنها وجاهت در دنیا پیش می آورد

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: ما به عنوان ایران کشوری که دارای ذخایر نفتی فراوان و موقعیت مناسب و شرایطی مطلوب برای آمریکا و غرب بود به درجه ای از وابستگی رسیدیم که مفتخر می شود به ژاندارمی خلیج فارس و نظام سلطه به آن افتخار می کرد و نظام وابسته پهلوی نیز به این مهم افتخار می می کرد و در همه تحلیل ها می آوردند که ما به درجه ای از ارتباط با آمریکا رسیده ایم که به ما اعتماد کرده و ما را به عنوان حافظ منافع آمریکا و غرب در منطقه پذیرفته است و این چیزیست که امروز برخی از کشورها به آن افتخار می کنند. تاریخ سازی، هویت های کاذب و ترویج فرهنگ لیبرالی و استفاده از ظرفیت های علمی و واردن کرن مبانی علوم داخل کشور، وابسته کردن ارتش و سیستم اداری جز اجزایی بودند که به صورت کامل وابستگی را قبول کردند. در اوج این بی هویتی و وابستگی آنچه که مردم را به حرکت درآورد اعتقادات دینی بود که امامی را به خود دید تا با صداقت و اخلاص و اعتماد و اطمینان به راه و اعتقادات و ملت و مردمش مسیری را پیش پای این مردم گذاشت که ابزار و آلات و امکانات نظام نه تنها شاهنشاهی بلکه نظام سلطه را نادیده گرفتند.

وی اظهار داشت: اگر ایام انقلاب را مرور کنیم زمانیکه جرقه های آگاهی و بیداری زیاد شده بود هیچ گروه سیاسی تحلیلشان بر این نبود که امکان پیروزی انقلاب هست.همه باتوجه به الکوهای نظام سوسیالیستی در آن زمان که مبارزات مسلحانه و گروههای چریکی زیر زمینی به عنوان یک الگوی پذیرفته شده با عقبه و پشتیانی آنها مسیر را طی می کردند همه به دنبال تشکیل گروه های مبارزه چریکی زیر زمینی برای پیروزی انقلاب بودند اما این امام (ره) بود که با اعتقاد راسخ، توکل و خلوص نیت و صداقت و اعتماد به مردم مسیری را برای ما باز کرد که به جز خداوند متعال و الگو گرفتن از شهدای کربلا چیزی به انقلاب کمک نکرد. مردمی که عاشق امام بودند و خود را همراه امام می دیدند در یک مقطع همه امام شدند و اراده و هدف آنها هدف امام بود. در ۳۶ سال قبل ما امکانات رسانه ای و ارتباطی نداشتیم و وصل مردم به امام دلی و معرفتی و بر اساس کشف و شهود بود و به گونه ای بود که یک کلمه حرکت ایجاد می کرد. به واسطه نوارهای کاست که تنها چیزی بود در بین جوانان دست به دست می شد در مقطی غرب انقلاب ایران را انقلاب کاست نامید.

رحمانی فضلی تصریح کرد: زمانیکه یک حق در وجود یک ملت متبلور می شود و ملت سراپا اخلاص و صمیمیت و اراده و ایمان می شود چیچ چیزی در مقابل این ملت تاب ندارد و ما توفیق پیدا کردیم در آن شبهای تاریک تاریخی که بر کشور ما سلطه داشت با درخشش خورشید ولایت ستارگان پر فروغ جوانان و کسانی که استمرار انقلاب را رقم زدند گرد این خورشید آمده و آسمان تاریک و سیاه را به روز نورانی و پر درخشش تبدیل کردند. آنچه که موجب شد مردم به یک شناخت عمیق و باور خالصانه برسند به گونه ای که جان خود را فدا کنند رش کشف و شهودی بود که بر مبنای دل افراد متدین پرورش پیدا کرده بود یک شبه ره صد ساله پیمودند. یاران حسین (ع) در شب عاشورا بیعت کردند اگر ما صد بار دیگر زنده شویم باز دل ما در گرو فداکاری و ایثار و شهادت است و راه ائمه اظهار در انقلاب بار دیگر صحنه را مهیای رویارویی حق با باطل کرد. انقلاب ایمان را بر هم گرده زد و پایه های ظلم را به لرزه درآورد و تاریخ همانند ظهر عاشورا تکرار شد.

وی همچنین گفت: امروز آیا ما در جبهه حق هستیم یا باطل؟ ما باید با کمک خدا انتخاب کنیم و کسانیکه در انقلاب توفیق شهادت یافتند طی طریق کردند و خوشا به حال آنکه امام را درک کردند و صادقانه راهش را طی کردند و شهدای ما این گونه مومنانی هستند. پس از انقلاب حادثه مهمی چون جنگ را هیچ تحلیل گری به نفع ایران تفسیر نکرد و همه مبنی بر شکست ایران بود. به ظاهر ارتش از هم پاشیده شده بود و گروه های داخلی معاند تحریک شده بودند و پایه های حکومت اسلامی هنوز مستقر نشده و جوانان انقلابی ما جنگ کلاسیک را بلد نبودند و ابزار وسایل و تجهیزات ما قابل استفاده نبود و متخصصین رفتند و در این شرایط نتیجه شکست ایران بود اما تلالو عشق و ایثار و وفاداری و ایمان و اطاعت از ولایت شروع به درخشش کرد. مردم آن زمان ایمان و اعتقاد و اتحاد و اخلاص داشتند در حالیکه آن طرف تمام امکانات غرب در اختیارشان بود.

رحمانی فضلی افزود: ما در جنگ که به فرموده امام (ره) خیر انقلاب بود امروز شاهد برکت آن هستیم. امروز که دنیا شرایط ما را می پذیرد و دنیا ما را به عنوان یک عنصر توازن منطقه ای و بین المللی قبول دارد. امروز که دنیا پس از ترک دهها بار میز مذاکره دوباره امتیاز داده و پشت میز مذاکره نشست. امروز هیچ تحولی در منطقه بدون اراده ایران نبوده و سرداران ما به عنوان مستشاران نظامی سوریه را در مقابل تمام قدرت ها حفاظت می کند و نیروهای ما در عراق در حوزه های فکری، سیاسی و تبلیغی صحنه ها را اداره کرده اند و تمام دنیا پذیرفته است ایران تجربه ۸ سال جنگ، ایمان و شهادت و جهاد و ولایت پذیری و ساختار را دارد و اگر نیروهای بسیجی در داعش برنامه ریزی نبود معلوم نیست داعش امروز در کدام بخش عراق بود. ما خود را در جبهه حق می بینیم و هر کجا به ملت ها ظلم شود وظیفه ما حمایت است و این مهم را استمرار راه امام و شهدا می دانیم. شهدایی که سن، سواد و …آنها را از اشتیاق جهاد و شهادت باز نگذاشت.

وی اظهار داشت: آن زمان که شهید محمد حسین فهمیده آن رشادت و ایثار را از خود نشان داد در جریان جنگ الگو و نمونه ای ساخت که همانتد چشمه ای جوشان در ایران غیرت و همیت را تجلی بخشید و همه وی را معلم جهاد می دانستند، نوجوان ۱۳ ساله ای که خود را فدای انقلاب امام، دین و امام با آن روش می کند الگویی شد که امام وی را افتخار امام بودن را به وی منصوب کرد. همانگونه که غفلت در اعمال شخصی ما ما را از یا خدا دور می کند در صحنه اجتماعی و انقلاب نیز باید ذکر گفت. ذکر ما شهدایی است که به عنوان شهدای مدافع حرم شناخته می شوند و استمرار خون شهید در جوشش است. شهدا نشانه های مسیرند، راه را گم نکنیم و ما هر چه عزت داریم از خون شهداست. دنیا نامرد است و روابط بین الملل بر مبنای سود است و اخلاق در روابط بین الملل جایی ندارد اگر ضعیف شویم رحم نخواهند کرد. پایه های قدرت ما در وحدت و انسجام ملی و پایه های قدرت ما در امید به آینده و اطاعت از ولایت و ایمان ماست. نکند غافل شده و مسائل دنیا و فریب رسانه های معاند ما را سست کند. ما در مسیری حرکت می کنیم که خواست امام و انقلاب بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ولایت امروز هرچه می گوید حق است و باید قبول کرد، همچنین نباید شهدا را فراموش کرد، ما امروز در شرایطی هستیم که با همه ضعف ها و کاستی ها باید میزان برای سنجش موقعیت داشته باشیم. در شرق کشور ۲ کشور دائما در دخالت کشورهای بیگانه بسر می برند و بمب اتم نیز دارند، در غرب شرایط چگونه است؟ بدانیم همه تحولات در منطقه و راس حرکت دشمن برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی است، امنیت ما در سوریه و عراق و … تعریف می شود و به آمریکا ارتباط ندارد که در منطقه توطئه میکند. ما یک تکلیف دینی و شرعی در قبال همه مسلمانان داریم و لازم است موضع و اقتدار خود را غنیمت بدانیم. نکند برای مسائل جزیی، فردی، حزبی و فرقه ای و زود گذر اصل را فراموش کنیم چرا که شیطان از هر دری وارد می شود و همه ما باید در چارچوب قانون و در مسیر رهبری حرکت کینم. راه شهدا و استمرار انقلاب بشارتی است که خدا به ما داده و آن حاکم شدن مستضعفین است و ما این مهم را با حضور امام می دانیم.

وی تاکید کرد: باید قدر رهبری را دانست که در خانه ای ساده با پیچیده ترین اتاق فکرهای دنیا مقابله می کند و بدانیم که دل رهبر در گرو خداست. ما در شورای عالی امنیت ملی و … آنچه که راهگشا دیدیم نظرات مقام معظم رهبری بود. نکند غره شویم و فکر کنیم کسی هستیم، بدانیم که همه ما آنچه داریم از امام و انقلاب است. دولت تدبیر و امید در اطاعت از رهبری اراده مصمم دارد و خود را مکلف می دانیم و گام اول را در پرتو هدایت ایشان که حل مسئله تحریم ها و مذاکره بود و فراز و فرودهای آن را در نامه اخیر رهبر می توان دید به سرانجامی رساندیم که ایران را از موجودی تهدیدگر منطقه به یک پدیده فرصت ساز تبدیل کرده است و امروز همه با نزدیکی به ایران می خواهند امتیاز بگیرند. ما توانسته ایم فشارهای بین المللی را کاهش داده و دشمنان خود را در بیرون مرزها سر میز مذاکره بیاوریم.

وزیر کشور دولت یازدهم در خاتمه خاطر نشان داشت: فکر نکنیم دشمن از دشمنی خود دست برداشته است آنها اساس مشکلشان با انقلاب است و انرژی هسته ای بهانه است، اما ما از همه فرصت ها استفاده می کنیم و یقینا گام دوم دولت تدبیر و امید در راستای محقق کرده خواسته های رهبر توسعه اقتصاد مقاومتی است و ما مصمم هستیم آن را محقق کنیم. برنامه مفصلی طراحی کرده ایم و ریاست جمهور متن آن را به مقام معظم رهبری تقدیم کرده اند و یقین بدانیم عزم دولت با تکیه بر مردم که محور اقتصاد مقاومتی هستند اقتصادی با همت مردم ، تدبیر دولت و حمایت رهبر خواهیم ساخت که این اقتصاد دیگر تابع طمع های اقتصادی و سیاسی و … بین المللی نباشد و ما باید از نفت فاصله گیریم و بر منابع و جوانان خود اتکا کنیم. دولت امسال همچنین بحث انتخابات را در پیش رو دارد و باید با نگاه دینی، توحیدی و انقلابی به آن نگاه کنیم و واقعا متاسف می شویم بجای آنکه ما انتخابات را به مسابقه در خیرات تبدیل کنیم باید به مسابقه در انجام وظیفه و تکلیف شرعی بپردازیم. انتخابات در این دوره باید به مانور اقتدار ملی تبدیل شود و حضور پر رنگ مردم باید به گونه ای باشد که دشمن یکبار دیگر بفهمد که با این مردم نمی تواند سر ناسازگاری داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.