امیر سرلشکر محمد سلیمی دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، امیر سرلشکر محمد سلیمی مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب و فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل یک دوره بیماری صبح امروز درگذشت.

این فرمانده سختکوش و متعهد در دوران دفاع مقدس ضمن فداکاری در عملیات های مختلف مسئولیت هایی متعددی مانند ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی(ره) و فرماندهی ستاد جنگهای نامنظم را برعهده داشت و به خاطر توانمندی ها و ایثارگری هایش مفتخر به اخذ نشان «نصر» از دستان رهبر معظم انقلاب شد.

امیر سلیمی از سال های 1360 تا 1364 مسئولیت وزارت دفاع را برعهده داشت یکی از بنیانگذاران ارتش انقلابی است و از خرداد 1379 تا شهریور ماه 1384 به عنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و پس از آن نیز به عنوان یکی از مشاوران ارشد در امور نظامی فرمانده معظم کل قوا منصوب شد.

امیر سرلشکر محمد سلیمی، فرمانده ولایی و خستگی ناپذیر سابق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از سالها مجاهدت در راه اسلام و میهن اسلامی بر اثر عارضه بیماری به دیدار حق شتافت.
امیر سرلشکر محمد سلیمی در سال 1316 در مشهد مقدس به دنیا آمد و در سال 1336 به دانشگاه افسری ارتش راه یافت. 
این امیر سرافراز در دوران قبل از پیروزی انقلاب سعی وافری در ایجاد تشکل های مذهبی و دریافت رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی داشت و موجب روشنگری و همراهی بدنه ارتش در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) شد.
وی در تمام لحظات حساس انقلاب و جنگ تحمیلی از امام و مقتدای خود جدا نشد و همواره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه زندگی سربازی خویش قرار داد. 
امیز سرلشکر سلیمی همواره در تبیین و ترویج افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) در ارتش و مجموعه نیروهای مسلح و کشور نقش وافری داشت و مثالی بی بدیل از اطاعت پذیری، ولایت مداری و الگویی از اخلاق حسنه اسلامی بود.
وی در ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران با همراهی آن شهید بزرگوار، نقش مهمی در ساماندهی گروه جنگ های نامنظم بر عهده داشت.
این امیر بزرگوار در بحبوحه جنگ تحمیلی و در حالی که رژیم بعث عراق با حمایت حامیان منطقه ای و فرامنظقه ای خود کشور را آماج حملات خود قرار داده بود در سال 1360 به عنوان وزیر دفاع منصوب و تا 13 / 8/ 1363 این مسئولیت را بر عهده داشت.
امیر سرلشکر سلیمی که همواره و در هر درجه، پُست و مقامی خود را خادم نظام و مطیع رهبری می دانست در سال 1379 با حکم رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب و تا سال 1384 این مسئولیت را بر عهده داشت و نشان درجه یک نصر را از رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا دریافت نمود.
وی در مدت فرماندهی ارتش برای ارتقای توان رزمی ارتش و قدرت دفاعی کشور طرح های متعدد دفاعی نو متناسب با تهدیدات را طراحی و آنها را در رزمایش های بزرگ در محضر فرماندهی معظم کل قوا به اجرا در آورد. 
این امیر سرافراز ارتش اسلام در سال های اخیر با حکم رهبر معظم انقلاب در سمت مشاور ویژه فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش انجام وظیفه می کرد.
زمان مراسم تشییع و خاکسپاری متعاقباً اعلام می گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.