فاطمه زهرا (س)؛ الگوی وحدت‌بخش مسلمانان

یک مبلغ بین‌المللی و پژوهشگر حوزه فرهنگی گفت: فاطمه زهرا (س) الگویی وحدت‌بخش برای مسلمانان به‌شمار می‌آید و با استفاده از این الگو می‌توان مقابل تفرقه‌افکنانی‌ که قصد دارند ایام فاطمیه را میدان تفرقه سنی و شیعه قرار دهند، ایستاد.
فاطمه زهرا (س)؛ الگوی وحدت‌بخش مسلمانان اتاق خبر 24

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری‌سهروردی اظهار کرد: متاسفانه امروزه برخی افراد ایام فاطمیه را تبدیل به میدان تفرقه‌انگیزی بین شیعه و سنی کرده‌اند تا با این کار خود به اسلام ضربه بزنند و این در حالی است که زندگی حضرت فاطمه ‌زهرا (س) ستون اسلام است و هر کس که قصد شناخت اسلام را دارد باید به زندگی ایشان مراجعه کند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) نماد اصلی حق است. در طول زندگی‌شان با توجه به رخدادهایی که با آن مواجه بودند همواره برای حق نبرد کردند و با حق ایستادند ولی هرگز اینگونه نبود که مصلحت را نبینند و چشم بر مصالح مسلمانان ببندند.

جهانگیری تصریح کرد: این بانوی بزرگوار اسلام با ایراد خطبه‌هایی مهم که ماندگار و انسان‌ساز است به دفاع از حق ولایت برخاستند و در کنار آن مراقب بودند که در جامعه اسلامی شکاف نیفتد و این حاکی از حق‌بینی و مصلحت‌اندیشی ایشان بود.

وی یادآور شد: در زندگی حضرت زهرا (س) باید به دو نکته مهم توجه کرد، زندگی این بانوی بزرگ اسلام می‌تواند الگوی وحدت‌بخش برای مسلمانان در طیف‌های مختلف باشد. امروز سنی‌ها محبت اهل‌بیت (ع) را در دل دارند پس باید از این فرصت استفاده کرد و وحدت را بین مسلمانان ایجاد کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه، در ادامه به نکته دوم درباره زندگی آن حضرت اشاره کرد و گفت: حق‌بینی و مصلحت‌اندیشی درسی است که امروز همه باید آن را فرا‌ بگیرند و تحت هیچ شرایطی حق را فدای مصلحت و یا بالعکس نکنیم؛ چراکه این دو باید در کنار هم دیده شوند، در غیر این‌صورت باید شاهد اختلاف افکنی‌ها و تفرقه‌ها در جامعه اسلامی باشیم.

وی یادآور شد: اگر ما در زندگی، راهبردی که حضرت زهرا (س) در زندگی خودشان - که همان حق‌بینی و مصلحت‌اندیشی بود- به کار بردند را به‌کار گیریم، می‌توانیم شاهد به ثمر رسیدن اهداف متعالی اسلام باشیم که این نگرش باید در همه حوزه‌های زندگی‌مان جاری و ساری باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.