پیش بینی وزیر کشور از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری

پیش بینی وزیر کشور از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری

"به همه استانداران گفته‌ام فردا به تهران بیایند تا نظرات شورای نگهبان و وزارت کشور را جویا شوند. ما به هیچ‌وجه برای اعلام نتایج صحت و دقت را فدای زمان نمی‌کنیم."

به گزارش کارگرآنلاین، وزیر کشور با بیان اینکه تا دیروز نظرسنجی‌های معتبر مشارکت ۷۲ درصد مردم را در انتخابات تایید کرده‌اند، گفت: در یکی دو روز آینده این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی امشب در گفتگوی ویژه خبری گفت: با توجه به انصراف‌ها و ائتلاف‌هایی که انجام گرفته پیش‌بینی ما این است که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود و دیگر نیازی به برگزاری مرحله دوم انتخابات نیست.

وی افزود: حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی، ۳۵۰ هزار عامل امنیتی، ۷۰ هزار بازرس، ۶۴ هزار شعبه و حدود ۱۰۰ هزار نفر نماینده فرمانداران برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده است. ما کاملا مهیای برگزاری انتخابات هستیم و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تخلفات 63 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: این تخلفات اکثرا به انتخابات شوراها باز می‌گردد و مربوط به تبلیغات زودرس، تخلفات رسانه‌ای و شکایت نامزدها از یکدیگر بوده است. برای اطمینان از صحت روند رای‌گیری در هر شعبه یک بازرس در نظر گرفته‌ایم و به نامزدها هم گفته‌ایم آنها می‌توانند نماینده‌ای در هر شعبه تا مرحله تجمیع آرا داشته باشند. در هر شعبه یک بازرس، دو نماینده فرمانداری، یک نماینده از هر نامزد و تعدادی از نمایندگان شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس خواهیم داشت.

وزیر کشور ادامه داد: اگر تخلفی یا اشکالی در هر شعبه پیش آمد همانجا باید به آن رسیدگی فوری شود البته گزارشی از آن تهیه شود و به شورای نگهبان و فرمانداری ارسال می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.