اگر چشمانی خشک و قرمز دارید بخوانید!

نیمه‌های بهار را سپری می‌کنیم، در این فصل که اکثر آلرژی‌ها شایع‌تر است حتی افرادی هم که زمینه درگیری با حساسیت و آلرژی را ندارند ناگهان دچار خشکی، قرمزی، خارش و سوزش در ناحیه چشم می‌شوند.
چشم اگر چشمانی  خشک و قرمز دارید بخوانید!
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0% بازدید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، البته فصل بهار و کار کردن زیاد با کامپیوتر 2 علت نسبتا شایع «سندروم خشکی چشم» هستند اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که این عارضه با چند نکته و مراقبت قابل درمان و کنترل است و دانستن علت خشکی چشم بهتان کمک شایانی می کند تا آن را درمان کنید.

 

 

1. شما یک اختلال خود ایمنی دارید

مطالعات نشان داده است خشکی چشم مزمن ناشی از چند اختلال خود ایمنی در بدن است مانند اسکلرودرمی، لوپوس، سندرم شوگرن، بیماری گریوز و آرتریت روماتوئید. طی تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان یک نوع اختلال تیروئیدی می‌تواند عضلات و بافت اطراف چشم را از کانال‌های اشک آور چشم را ضعیف و حتی مسدود کند.


 

2.کمبود ویتامین

کلینیک تغذیه مایو، خشکی چشم را ناشی از کمبود ویتامین A می‌داند و به طور کلی رژیم غذایی در سلامت بدن و بخصوص سلامت چشم‌ها بسیار مفید محسوی می‌شود. ویتامین A در مواد غذایی چون سیب زمینی شیرین، سبزیجات برگ دار، کلم بروکلی، کدو تبنل و هویچ سرشار است و برای سلامت چشم‌ها بسیار مناسب است. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 در از بین بردن قرمزی، خارش و خشکی چشم از بهترین گزینه هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.