دولت فساد حقوق‌های نجومی را پذیرفت تا برای خود رای جمع کند/ چیزی به نام هواپیمای برگشتی نداریم

مناظره انتخاباتی با حضور دو نماینده از ستاد رئیسی و دو نماینده از ستاد روحانی امروز توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی عبدی، نماینده ستاد رئیسی در مناظره انتخاباتی که با حضور نمایندگان ستاد انتخاباتی روحانی توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، گفت: روحانی در آخرین کنفرانس خبری و آخرین نشستی که با صنعتگران داشت، اعلام کرد که طی سه و نیم سال اخیر 700 هزار شغل در کشور ایجاد شده است، اما واقعیت این است که براساس اعلام سازمان آمار ایران از سال 92 تا 95 در مجموع 397 هزار شغل یعنی سالانه 120 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه چرا دولت آمار غلط در مورد ایجاد اشتغال می دهد، تصریح کرد: در مناظره ها می گویند که از رکود عبور کرده ایم؛ در حالی که بودجه عمرانی کشور از 22 هزار میلیارد تومان سال 92 به 17 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

 

عبدی با اشاره به اینکه بودجه جاری دولت به 400 هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر سال پایانی دولت دهم افزایش یافته، افزود: افزایش بودجه جاری دولت خرج حقوق های نجومی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق کارمندان در سال 95 در مقایسه با سال 94، حدود 14 درصد افزایش داشته اما حقوق نهاد ریاست جمهوری 30 درصد افزایش یافته، تصریح کرد: وزرای کابینه دولت حقوق خود را از نهاد ریاست جمهوری دریافت می کنند و با این حال سوال ما این است که آیا افزایش 30 درصدی حقوق وزرا به منزله رسیدگی به محرومین است.

 

نماینده ستاد رئیسی با بیان اینکه شعار رئیسی نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضعیت خفت بار موجود است، اضافه کرد: ما نه اشتباهات دولت گذشته و نه افزایش بیکاری در دولت فعلی را نمی پذیریم. واقعیت این است که ژنرال های دولت یازدهم در چند ده شرکت عضو هیئت مدیره هستند، به همین دلیل فرصت نکردند که حتی برای یک دوره سفر استانی وقت بگذارند.

 

عبدی با بیان اینکه در حوزه زنان نرخ بیکاری افزایش یافته، تصریح کرد: براساس آمارهای بانک مرکزی در حالی که دولت حرف از بهبود وضع اقتصادی می زند، اما اولیه ترین نیازهای انسان توسط این دولت تامین نشده است؛ به عنوان نمونه نرخ بیکاری در پایان سال 92، تعداد 24 درصد بوده اما اکنون به بیش از 92 درصد افزایش یافته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.